men vafan sofie

Nu får det vara nog på det här livet asså. Helt ohållbart. Livet kanske inte går ut på att ha nya kläder,vara ute och dricka vin? Nopp. Nu börjar sparandet här. på allvar. Får iofs skylla mig själv. Det är ju ingen annan som använt mina pengar direkt. Bara att ta tjuren vid hornen och anstränga sig lite extra.
Har redan börjat. Sa ju att jag skulle sortera mina papper ikväll. Och det har jag gjort. Nu är alla prydligt insatta i pärmar och flikar för räkningar m.m
Jag känner mig sjukt duktig! Och på onsdag kommer lönen och då hoppas vi på att kunna lägga undan en del till min semester, som ser ut att bli spenderad i barndomshemmet. Det är vad plånboken klarar av. Men skitsamma...Det är ju som semester, det finns mat,dryck och en altan. Nu gäller det bara att tajma lite fint väder också!
aja. nu har jag iaf överfört de lilla som fanns kvar på kontot till sparkontot. Och jag fick faktiskt 500spänn på H&M av mormor och morfar i sommarpresent...så helt hjälplös är jag inte. Det är bara så jävla tråkigt att spara och tänka sig för hela tiden, allt för att klara av nästa månad..inte den här.utan nästa. Alltid behöva tänka ett steg längre...

Och jag som hade tänkt köpa lite nya taveldukar och ramar! Ett par nya skor är la bara att drömma om antar jag..
Får helt enkelt bli en ny höstgarderob istället. muhääääääääää vad tråkigt. Det är as långt kvar juhe! ja vet ja vet jag gnäller..men för att skona min familj så klagar jag av mig här på bloggen. Här får jag vara en fem åring med i-landsproblem och vara jävligt bortskämd. Jag skämmer bort mig själv alldeles för mycket! fy mig!

Nu är klockan snart midnatt och då är det dags att sova. eller? Japp..inget vin här inte. nej. those days are gone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0