MEETMYLOVED

fan, jag borde verkligen sova nu, för jag ska ju upp 05.30 imorrn bitti...måste hinna gå med bella innan jobbet. Men jag är verkligen inte trött..sjukt fundersam istället..Känns som att ja håller på att drabbas av en ångestattack eller ngt..

Vad har jag gjort med mitt liv? Vart tog all tid vägen? Varför fanns det ingen där i början som berättade att det skulle vara såhär? Att du aldrig kommer bli nöjd med ditt liv, även om du får allt du vill ha.. Att du kommer bli sårad,lämnad,lurad,lycklig..alla känslor..Hade jag dom vid sju års ålder? Varför är barn så framåt och orädda, men vi vuxna är livrädda och spänn nästan hela tiden..Rädda för att göra bort sig, inte prestera, inte leva upp till alla förväntningar..Vi ska skaffa oss en tjusig utbildning, skaffa ett karriärsjobb, skaffa man och barn och stort trähus i förorten, där vi sedan firar jul och köper klappar till varandra ingen egentligben har råd med? Varför ska det behövas speciella dagar, högtider,fester eller olyckor för att man ska uppskatta det man har?

Att leva i nuet..Vilket jävla skämt! Alla vet att om man lever i nuet, får du ångra det dagen efter...Du kanske sa det där du alltid velat säga till aset på jobbet..och nästa dag visar det sig att hon eller han är din nya chef..Du kanske tänker att du ska ha skitkul och festa gärnet en kväll..Iställlet blir du full, gör något dumt,säger för mycket och gör av med dina pengar. Pengar som du dagen efter tänker att du kunde sparat till en resa, en fin möbel eller varför inte lika gärna gett dom till någon som behöver dom (typ jag)

Varför låter vi oss påverka av det som har hänt i vårat föflutna..Oavsett om det var tio år sedan, förra veckan eller gårdagen?
Vi skyller på våran historia. Den har trots allt format oss till dem vi är idag...Men det är inte hela sanningen..För så fort vi börjar skylla på vårat förflutna,personer som gjort oss illa,händelser som gett oss ärr..Då tar vi inget ansvar för oss själva.
Vi kan inte ändra våran histortia, saker man sagt, gjort eller blivit utsatta för..Men vi kan ta ansvar för våran framtid. Vilka vi är idag och vilka vi är imorgon.

Vad är viktigast för just dig? Är det att vara coolast på nattklubben, roligast på jobbet, finaste kläderna, bästa utbildningen--snyggaste killen?? Aa ni fattar vart jag är påväg..Skitsamma vad alla andra tycker att man BÖR göra, vara, bli..
Vad vill du göra?
Vad vill du vara?
Vad vill du bli?

- Jag vill göra något som får mig tillfreds
- Jag vill vara en ärlig person, som är älskad och kan älska..Vågar lita på andra.Jag vill inte vara rädd för att hela tiden förlora. Jag önskar att jag kunde leva i nuet och sluta tänka och analyser så mycket.

- Jag vill bli lycklig. Att få vara frisk. Att jag får en underbar framtid med min pojkvän. Att han får vara frisk och att vi alltid får vara tillsamans. Jag, mr j och min lilla bella.


Frågan är bara varför jag strävar efter något som jag redan har? Varför blir vi aldrig nöjda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0