VÅRTRÄFFEN

Sitter på mitt hotellrum utanför Stockholm och ska snart sova.. Det är vårträff för alla lukare i sverige.. LUK står för lokala ungdomskomité och jag är sammankallande i göteborgsavdelningen för Handels. Det är verkligen skitkul att jobba fackligt, gå på kurser, prata med folk, hålla skolinformationer och lära sig regler i arbetet. Första veckan på min semester kommer jag och två andra tjejer jobba för "facket på sommarjobben" och kommer finnas som stöd för alla er som har sommarjobb och undrar hur mycket lön ni ska ha, vad gäller för försäkringar, kollektivavtalet osv..
kom gärna ner på stan (göteborg) och säg hej och om du inte är medlem i facket, BLI DET NU!

Den veckan kommer vi inte bara att representera Handels, utan hela LO

http://www.youtube.com/watch?v=GsPFUqpaGfo

hoppas att ni kollar länken och är lite jävla trevliga mot kassörskan i kassan, nästa gång ni handlar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0